Midsommardagen 20 juni

Vaknar vid fyratiden av ett otroligt kraftigt regn och otroligt mycket åska. Det har slutat när det är dags gå in till Björlings och äta frukost. Enigt TV Vädret kom dem mer är 20 mm regn på ett par timmar och mer än 2000 blixtnedslag i vårt närområde. Har aldrig varit med om ett sådant häftigt oväder när jag varit ute med bilen. Ljudnivån från regnet mot taket var så kraftigt så vi hade behövt hörselkåpor.

Det blir en härlig frukost med Anneli och Johan och därefter rullade vi iväg med kurs på Seglora camping. Trafiken är måttlig och det rullar på bra. Så vi kommer fram till Seglora strax efter 13. Nu har säsongen kommit igång och det är många husvagnar där. Det här är en gammal camping som har alla typer av besökare, tältare, husvagnar, husbilar och stughyrare. Vi ställer oss inne på ställplats området på den plats vi stått de tidigare gånger vi varit här.  Sitter ute och läser med ett öga hela tiden på molnigheten för att kunna skynda in om regnet skulle komma, vilket det inte gör. På kvällen fotbollsVM och folk kommer utstyrda och samlas för att matchen. De ser mycket förvånade ut när jag säger att jag är helt ointresserad. De återkommer ganska molokna senare efter att Sverige blivit utklassade av Nederländerna. Vi spenderade tiden bättre med en kriminalare på TV.