Måndag 22 Juni
Fin morgon, tar det lugnt eftersom vi ska fördriva ett par dagar på väg till Kalmar där vi ska gå på teater den 27 Juni. Det är endast 25 mil dit så vi måste åka långsamt. Efter avklarade frukost rutiner lägger vi ut kursen mot Karlshamn i Blekinge. Stannar till i Osby och handlar lite och då letar Anders efter lämpliga ställplatser för kvällen. Hittar Svaneviks bryggförenings ställplats. Sätter fart dit men vid ankomst ser vi att det är deras uppläggningsplats med en massa skrot och ingen utsikt så det får vara. Nästa plats som vi kollar är förbjudet att parkera för husbilar så hur man kan föreslå den förstår vi inte. Enda fördelen med den var att det fanns ett rökeri där så Amelie köpte lite rökt fisk. Vi ger upp på karlshamn och åker bort till Hasslö. Först åker vi upp till Grepens stugby där man får in jättefin utsikt men det var alldeles för blåsigt idag så vi åkte ner till Grepens hamn och ställde oss där. Skön fin plats nere i hamnen med en fin utsikt över båtarna.

Idag har vi kört alldeles för långt så nu har vi bara 11 mil till Kalmar. Vi måste nog ligga still nu ett par dagar. Skönt ute sitter och läser.
Senaste kommentarer